Actueel

Op de hoogte blijven van actueel nieuws van NIKO Alkmaar? Op deze pagina vindt u ons bewonersblad, het weekmenu en ander belangrijk nieuws.

Bewonersblad NIKO

In ons bewonersblad NIKO leest u leuk nieuws over onze locaties, gedichten en verhalen van u, voor u!

Bewonersblad NIKO april 2024

NIKO IN HET NIEUWS

NIKO heeft het Roze Loper keurmerk!

Op 18 januari jl. ontvingen we van Alkmaarse wethouder Schouten van diversiteit en inclusie officieel het certificaat van de Roze Loper. Dit keurmerk laat zien dat wij als zorgorganisatie ernaar streven dat lhbti’ers zich veilig en thuis voelen in onze organisatie. De Roze Loper staat voor sociale acceptatie, tolerantie, respect, inclusie en openheid. Het certificaat ontvingen wij na een traject van Roze Zorg afgesloten door een onafhankelijke audit.

Dit was voor ons een mooie aanleiding voor een feestje, om te vieren dat iedereen hier bij NIKO zichzelf mag zijn!

Dolly Bellefleur i.s.m. De Plaatsjesdraaierij, verzorgde een schitterend optreden met afwisselend gevoelige en feestelijke liedjes. We hebben genoten!

Nieuw registratiesysteem voor vrijwilligers

Het is officieel! NIKO werkt vanaf heden met het V4 Work systeem voor de registratie van de vrijwilligers database.

V4 Work systeem van Anchor Solutions is het gebruiksvriendelijke registratiesysteem voor zorginstellingen en welzijnsorganisaties voor registratie, coördinatie en rapportage van hulpvragen richting vrijwilligers en professionals. Met het systeem kunnen er ook eenvoudig klussen uitgezet of gekoppeld worden aan groepen (b.v Max mobielchauffeurs) of individuele vrijwilligers.

Bestuurder mevrouw Jenny Ploeg en Anchor Solutions hebben hun handtekening op het contract gezet en daarmee is de samenwerking officieel. Dat werd uiteraard gevierd met een heerlijk gebakje.

NIKO en vrijwilligerscoördinator Sandra Zeeman hebben hoge verwachtingen van dit systeem en kijken uit naar een prettige samenwerking!

Opnieuw het Prezo keurmerk in de pocket!

Trots op ons Wijkzorgteam!

Ons wijkzorgteam heeft, na een onafhankelijke audit, wederom het Prezo-keurmerk gekregen. Dit keurmerk laat zien dat de cliënten tevreden zijn, dat er structureel gewerkt wordt aan het borgen en verbeteren van de kwaliteit en dat de organisatie verantwoorde zorg biedt en voldoet aan de eisen van de branche.

Bij de audit bleek dat de zorg, sinds de vorige audit in 2021, nog professioneler was geworden. Het keurmerk werd dan ook direct gegeven, zonder dat er aanpassingen gedaan hoefden te worden.

Nieuwe leverancier brandbeveiliging & BHV!

De handtekeningen zijn gezet dus de samenwerking is een feit! NIKO gaat met heel veel plezier in zee met een gloednieuwe leverancier: Familiebedrijf Dudink Brandbeveiliging (DBB) uit Alkmaar. NIKO’s directeur/bestuurder Jenny Ploeg zette haar handtekening onder deze verbintenis, die door manager Rick de Waard en opleidingsfunctionaris Petra Bieshaar is geïnitieerd.

Trotse eigenaar Rick Dudink is dit mooie familiebedrijf in 2008 samen met zijn vader gestart naast zijn werk als professioneel brandweerman. Na enkele jaren kwam Peter erbij als eerste monteur en tegenwoordig is Dudink zo gegroeid dat er vier bussen rondrijden en meerdere monteurs in dienst zijn.

Als klant kun je bij Dudink terecht voor het onderhoud aan blusmiddelen, noodverlichting, BHV-koffers, AED’s, brandmeldinstallaties en droge blusleidingen. Ook maken zij ontruimingsplattegronden, schrijven zij BHV-plannen en geven blusinstructies.

Tevens op de foto: de immer enthousiaste instructeur Jason, die onze medewerkers gaat voorzien van BHV-opfris-cursussen. Met al zijn ervaring en tomeloze energie zorgt Jason voor een boeiende cursus die je goed bij de les houdt. Dankzij zijn jarenlange ervaring als brandweerman op Schiphol en in binnen- en buitenland, heeft hij bovendien een breed scala aan voorbeelden uit de praktijk. We kijken al met al erg uit naar deze vruchtbare samenwerking!

Veilig Voedsel

Deze zomer kreeg NIKO, zoals elk jaar, bezoek van de organisatie Veiligvoedsel.nl.

Altijd spannend, want heb je je zaakjes wel op orde? De auditor van Veiligvoedsel checkt de hygiëne in de breedste zin van het woord: materialen, alle ruimtes van de keuken, tot diep in de koelkasten, de temperatuur van de maaltijden, houdbaarheidsdata, stand van de vriezer tot en met de staat van het gebouw worden onder de loep genomen.

Gelukkig scoorde NIKO een dikke 8,4! En dat in de zomer; zeker niet de makkelijkste periode met veel – toch minder geroutineerde – vakantiekrachten. We zijn dan ook erg trots dat NIKO de hygiëne dubbel en dwars op orde heeft.

Mooie publiciteit voor NIKO!

Mooie publiciteit voor NIKO! Opleidingsfunctionaris Petra Bieshaar werd geïnterviewd voor een artikel in het Noord-Hollands Dagblad.

Prezo-keurmerk

9 december 2021

Prachtig nieuws voor NIKO! Onlangs heeft ons wijkzorgteam het PREZO-keurmerk officieel behaald. PREZO is een integraal kwaliteitsmodel voor de zorg. Het gaat uit van de landelijke eisen voor goede zorg. Middels onafhankelijke toetsing kan het PREZO-keurmerk worden behaald. Dat is NIKO’s wijkzorgteam gelukt en daar zijn we terecht zeer, zeer trots op! Chapeau aan alle medewerkers die hier zo keihard voor hebben gewerkt!