Officiële opening ontmoetingsruimte De Kooimeer

8 april 2024

Vrijdagmiddag werden de ontmoetingsruimtes in het prachtige nieuw gebouwde complex De Kooimeer officieel geopend. Oud-medewerkers van zorgcentrum De Kooimeer waren aanwezig om het nieuwe pand te bewonderen en elkaar weer eens te zien en spreken. De champagne en hapjes stonden al klaar.

Zuster Marcoline, oud-directeur van toenmalig Zorgcentrum De Kooimeer, nam de honneurs waar door de vroegere vlag los te trekken en daarmee de ontmoetingsruimte te openen. De heer Erkamp van Stichting Huisvesting de Kooimeer vertelde het publiek alles over de levensloopbestendige appartementen voor de huurders van 55 jaar en ouder. De ontmoetingsruimtes zijn daar onderdeel van. Om een gemeenschap te creëren waarin men lang zelfstandig kan blijven wonen, is dit een plek om elkaar te ontmoeten en samen activiteiten te ondernemen.

De sleutel van de ontmoetingsruimtes overhandigde de heer Erkamp officieel aan Jenny Ploeg (bestuurder van Stichting NIKO). Stichting NIKO zal de bewoners begeleiden bij het organiseren van activiteiten in de ontmoetingsruimtes. Onze drie welzijnscoaches, Marjolein, Sandra en Mariska hebben al het één en ander op de planning staan.

Het wijkzorgteam van Stichting NIKO heeft tegenover de ontmoetingsruimtes een kantoor gekregen en deze werd ook trots getoond aan het publiek. Ons wijkzorgteam zal de bewoners van De Kooimeer de mogelijkheid bieden voor zorg aan huis. Dat zal ook zeker bijdragen aan het langer zelfstandig kunnen blijven wonen.