Personenalarmering

Als u hulp van buiten nodig hebt – bijvoorbeeld omdat u bent gevallen en niet meer zelf overeind kunt komen – dan biedt personenalarmering uitkomst. Met één druk op de knop bent u in contact met een medewerker die uw situatie kan beoordelen en – indien nodig – direct hulp kan inschakelen.

cAlarm bij NIKO
Wilt u personenalarmering regelen via NIKO? Bijvoorbeeld omdat u alleen woont of veel onderweg bent. Dat kan zeker! Wij werken hiervoor samen met FocusCura, een bekende en betrouwbare partner die mensen helpt langer zelfstandig te blijven wonen en leven. Hier regelt u deze personenalarmering via Focuscura: cAlarm bestellen

Bij FocusCura kunt u kiezen voor twee versies: Sociale alarmopvolging en Professionele alarmopvolging.

Sociale alarmopvolging
Sociale alarmopvolging houdt in dat familie, buren of naasten achterwacht zijn. Zodra u op de knop drukt, komt de melding bij hen terecht. Zij kunnen vervolgens beslissen of er professionele hulp moet komen of niet.

Professionele alarmopvolging
Professionele alarmopvolging houdt in dat NIKO achterwacht is. Op het moment dat u op de knop drukt, komt deze oproep terecht bij een zorgverlener van NIKO. Natuurlijk is het wel noodzakelijk dat u regelt dat onze medewerkers in nood naar binnen kunnen in uw woning, bijvoorbeeld door een sleutelkluis of elektronische deuropener. Voor Professionele alarmopvolging komt u alleen in aanmerking als u zorg geleverd krijgt via NIKO.

Woningtoegang
Wilt u dat thuiszorgmedewerkers en andere zorgverleners altijd bij u naar binnen kunnen? In dat geval kunt u een cKey regelen via FocusCura. Dit is een veilige en gemakkelijke manier om medewerkers binnen te laten. Alleen ú bepaalt wie er binnenkomt.
U bestelt u deze cKey hier. Er zijn drie verschillende cKeys. Op de website van FocusCura leest u er alles over.