Werken bij NIKO

Ben jij op zoek naar een leuke baan in de zorg? Bekijk regelmatig de openstaande vacatures op onze website. Bij NIKO hebben wij meerdere locaties en afdelingen met elk specifieke zorg. Daarvoor zoeken wij mensen met een hart voor de zorg als verzorgende IG, MMZ, helpende of verpleegkundige.

Kom werken in de zorg bij een kleinere organisatie met een groot hart.

Zoek, vind en waardeer zorgaanbieders op ZorgkaartNederland.nl Patiëntenfederatie Nederland Stichting NiKo is gewaardeerd op ZorgkaartNederland. Bekijk alle waarderingen of plaats een waardering
Hartjes

Vacatures

BBL-opleiding tot verzorgende IG of verpleegkundige

NIKO Alkmaar
24 uur per week (minimaal)

Gaat je hart sneller kloppen als je iemand kunt helpen? Wil je werken met je hart, hoofd en handen, jezelf blijven ontwikkelen en afwisselend werk doen? Kom dan werken in de ouderenzorg! Ook zonder zorgachtergrond of -ervaring verwelkomen we je graag!

Dienstverlener – De Palatijn

De Palatijn – Alkmaar
4-8 uur per week

Als dienstverlener bij de Palatijn bied je individuele aandacht en ondersteuning aan bewoners met een psychogeriatrische zorgvraag in een veilige, gesloten woonomgeving.

IT coördinator – NIKO Alkmaar

24 uur per week

Als IT coördinator zorg je ervoor dat de huidige ICT-infrastructuur optimaal werkt. Als er storingen zijn dan ben jij op je best; je onderzoekt en analyseert om de oorzaak boven tafel te krijgen.

Verzorgende IG – Wijkzorg

16 – 32 uur per week

Als Verzorgende IG in de wijk heb je een belangrijke rol: je verzorgt cliënten bij hun thuis. Je stimuleert zoveel mogelijk de zelfstandigheid, je onderhoudt contact met familie en mantelzorger.

Verzorgende IG – Somatiek

24 – 32 uur per week

De bewoners van NIKO met een somatische zorgvraag kunnen jouw hulp goed gebruiken. De zorg die jij biedt is geen luxe maar noodzaak. Door jouw zorg vertraag of voorkom je achteruitgang.

Corporate Recruiter

20 uur per week

De recruitmentstrategie voor NIKO moet nog vorm krijgen. Jouw ervaring gebruik je bij het bepalen van die strategie. Al doende pas je de strategie aan en voer je uit.

EVV / Verzorgende IG – locatie De Nieuwpoort

24 uur per week

Kwaliteitsgericht werken is voor jou belangrijk. Je werkt methodisch en voert verpleegtechnische handelingen uit.

Verzorgende IG nacht voor afdeling Duinvogel

24 uur per week

Heb jij aandacht voor ouderen en kun je bijdragen aan een prettige en veilige omgeving? Zo ja, dan is afdeling Duinvogel van zorginstelling NIKO op zoek naar jou!

Verzorgende IG

28 tot 32 uur per week

Jouw handen zijn niet alleen nodig aan het bed, jij regelt ook het contact met de artsen en familie en weet de verpleegkundige handelingen te verrichten. Zo bezorg je onze bewoners niet alleen een zinvolle dag, maar ook gezelligheid, warmte en vertrouwen.

Zorgmedewerkers voor de flexpool

18 – 32 uur per week

In de Flexpool kun je werken met diverse doelgroepen (dementie, somatiek en psychiatrie). Een mooie kans om uitgebreide werkervaring op te doen en bij iedereen in de keuken te kijken.

Het team

Het NIKO-team bestaat uit een hechte groep medewerkers met een passie voor de zorg. Van verpleegkundigen tot vrijwilligers; iedereen telt mee. Samen creëren wij een sfeer die gewaardeerd wordt door bewoners, familie én medewerkers.

Kom jij bij ons werken, dan kom je in een warme, open organisatie terecht. NIKO is een onafhankelijke, relatief kleine organisatie. Daardoor is er veel persoonlijke aandacht, zijn de lijnen kort en heerst er een ons-kent-ons sfeer. We bedienen veel doelgroepen en staan voor diversiteit; wij verwelkomen iedereen met een passie voor de zorg. Jouw passie en plezier in je zorgfunctie reflecteert op de bewoners en cliënten. De wisselwerking tussen cliënt en medewerkers bepaalt de rust, het vertrouwen en de veiligheid binnen onze afdelingen. Als werkgever in de zorg zijn wij ons hiervan bewust en blijven we naar onze medewerkers luisteren. Heb jij ideeën die je graag wilt delen, wil je rouleren, bijleren of omscholen? Allemaal zaken waar we naar kijken en luisteren. Bij NIKO doen we het samen.

Ben je op zoek naar een snuffel of meeloopstage, neem dan contact met ons op. Wil je aan de slag als vrijwilliger of buddy? Lees hier meer over onze vrijwilligers.

Onze kleinschalige organisatie uit zich in een team van mooie mensen die graag samenwerken en elkaar kennen. Op deze manier werken we hard aan een veilige,

maar ook gezellige omgeving voor iedereen. Gaandeweg creëren we mooie ervaringen en delen we verhalen met elkaar. Ben jij ook benieuwd naar verhalen van leden binnen het team of juist van de bewoners? Neem dan een kijkje in een werkdag bij NIKO op de verhalenpagina en lees de verhalen van NIKO medewerkers en vrijwilligers.

Werken en leren

Naast diverse zorgfuncties, bieden wij ook opleidingen, werken & leren (BBL / BOL) en stageplekken aan. Lees meer over werken & leren bij NIKO.

Wanneer jij een opleiding wilt volgen in de zorg kun je direct met de praktijk aan de slag. Door middel van een werkleerplek ga je naast je opleiding aan de slag als BBL- of BOL-student om te worden opgeleid tot: verpleegkundige, verzorgende IG, Medewerker Maatschappelijke Zorg (MMZ) of helpende. Bij het Wijkleercentrum Alkmaar NIKO werken we samen met ROC Horizon College in het opleiden van nieuwe zorgtalenten.

Hoe werkt een werk en leerplek in de zorg?

BOL Studenten MBO-niveau 2 worden opgeleid tot dienstverlener persoonlijke verzorging. BBL-studenten vullen bij NIKO het praktijkgedeelte van de MBO-niveau 3 opleidingen Verzorgende IG in. Dit geldt ook voor BBL-studenten van de MBO-opleiding Verpleegkundige niveau 4 of medewerker maatschappelijke zorg – specifieke doelgroepen niveau 4.

Diverse BOL- en BBL studenten vinden bij ons een leer- of stageplaats. Van praktijkonderwijs niveau 1 tot en met HBO niveau 6.

Denk jij eraan om te beginnen in de zorg? Zoek je een leuke leerwerkplek, (snuffel- of meeloop) stageplek? Neem contact met ons op of bekijk de openstaande BBL / BOL vacatures.

Hartjes

Kom je bij ons werken?

"*" geeft vereiste velden aan

Naam*
Max. bestandsgrootte: 64 MB.
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.